Det er vigtigt, at
- det er nemt at gå til
- det synkroniseres ud i Skyen
- det kan læses på andre enheder (mobil, tablet)
1. Den Simpleste løsning
Den nemmeste og simpleste løsning er at have en notesblok (følger som standard med både Windows og OS X) åben på skrivebordet, og så gemme dokumentet i sin Dropbox eller Google Drev.
På dine mobile devices har du måske allerede installeret dropbox, google drev og hvad de nu hedder, så ligger den jo lige til højrebenet.
2. Rememeberthemilk.com
Første lidt mere avanceret bud er Remember the Milk. En huskeseddel, der kan bruges til indkøb og til alt mulig andet. Man går ind og tilmelder sig, og så er det bare om at oprette ting man skal huske. Man kan sætte reminder på, dato og klokkeslet, dele det ind i privat og arbejde og en masse andet.
Og hvis du installerer App'en på din iPhone, iPad, Android eller Windows phone vil det hele synkroniseres.
3. EverNote
Evernote synkroniserer også mellem enheder. Den kan både gemme links, billeder, film, indtalt lyd og skrevne noter. Den arbejder sammen med en række andre tjenester.Og det er supernemt at organisere sine notater. På Evernote's hjemmeside ligger der masser af videoguider og forslag til brug. Se videoen herunder for at et indtryk af hvad den kan.
For at komme godt igang kan du læse denne lille trin-for-trin guide ,
Det er også muligt at dele sine notater med andre. Det er ganske smart. Så prøv at oprette dig derinde, hent programmet og prøv det af. Der er mange muligheder.
4. Notesync.com
Notesync udnytter at du nok allerede har en Google mail, idet den opretter notaterne i Google Docs. Det er ganske smart tænkt. Så bliver det pludselig til et rigtigt dokument, som du kan redigere videre i, når du har oprettet det - måske på din telefon.
Når man har installeret det lille program og skrevet sin mail og password ind, Laver NoteSync en mappe under "Mit Drev", og her gemmes alle noter/dokumenter. Dokumenterne kan som andre dokumenter deles med venner og bekendte.
5. Diigo.com
Video #1
Video #2